Biežāk uzdotie jautājumi par internetbanku | DNB
Kā sākt lietot internetbanku, ja izmantoju kodu karti vai kalkulatoru GO3?

Kodu karšu un GO3 kalkulatoru lietotājiem

1. Interneta pārlūkprogrammā ieraksti adresi: http://ib.dnb.lv/
 vai DNB mājas lapā www.dnb.lv izvēlies “Internetbanka”.

2. Ievadi Ieejas vārdu (lietotāja numuru) un spied pogu “Turpināt”

3. Nākamajā solī ievadi savu personas kodu (izmantojot domuzīmi) un lauciņā “Atslēga/kods” prasīto kodu no kodu kartes vai kalkulatora.
 
4. Ja visi dati ir ievadīti pareizi, saņemsi SMS ar internetbankas sākotnējo ieejas paroli uz Tavu mobilo tālruni. Šī parole jāizmanto 10 minūšu laikā.

5. 10 minūšu laikā vēlreiz ievadi Ieejas vārdu (lietotāja numuru)


Ja sākotnējo ieejas paroli neizmantoji 10 minūšu laikā, kopš SMS saņemšanas, Tev būs nepieciešams sākt vēlreiz pirmo pievienošanos internetbankai, ievadot personas kodu laukā “Ieejas vārds”, lai saņemtu jaunu SMS ar jaunu “Ieejas paroli”.

6. Nākamajā solī ievadi SMS īsziņā saņemto sākotnējo ieejas paroli laukā “Ieejas parole” un kodu no kodu kartes vai kalkulatora laukā „Atslēga/kods”
7. Spiežot “Turpināt” nonāksi savā internetbankas profilā, kur Tev būs nepieciešams nomainīt paroli, ko turpmāk lietosi savā internetbankā.
Ja pirmo reizi lietojot internetbanku iziesi no internetbankas, nenomainot paroli, Tava pieeja internetbankai tiks bloķēta drošības nolūkos. Lai to atbloķētu, zvani mums 1880 (+371 6717 1880) visu diennakti (00-24).

Kā sākt lietot internetbanku, ja izmantoju Digipass 270?

Digipass 270 lietotājiem

1. Interneta pārlūkā ieraksti adresi: http://ib.dnb.lv/
vai DNB mājas lapā www.dnb.lv izvēlies “Internetbanka”:

2. Ievadi Ieejas vārdu (lietotāja numuru) - atrodams Tava kodu kalkulatora izsniegšanas instrukcijas 1.lappusē un spied pogu “Turpināt


3. Nākamajā solī lauciņā Atslēga/kods ievadi kodu no kodu kalkulatora, izmantojot tā 1.funkciju - APPLI 1 un nospied pogu “Ieiet”


4. Ja visi dati ievadīti pareizi, Tu nonāksi savas internetbankas sākumlapā.
Neskaidrību gadījumā zvani mums 1880 (+371 6717 1880) visu diennakti (00-24).

Kādas ir internetbankas pamatfunkcijas? Videoinstrukcija.

Lai Internetbankas lietošana būtu ērta un saprotama, esam sagatavojuši 2 minūšu video ieskatu par galvenajām iespējām internetbankā: 

DNB Internetbankas videoinstrukciju varat aplūkot arī šeit
DNB Internetbankas demo versiju varat aplūkot šeit

Kā pasargāt savus datus?

Lai Tavas internetbankas un maksājumu dati nenokļūtu nelabvēļu rokās:

1. Neuzticies internetbankas saitēm, kuras esi saņēmis ar e-pasta starpniecību. Vienmēr ievadi internetbankas adresi manuāli - https://ib.dnb.lv vai DNB mājas lapā www.dnb.lv izvēlies “Internetbanka”.
2. Ja kāds Tev lūdz nosaukt savas paroles ar elektroniskā pasta starpniecību vai pa telefonu, nedari to!
3. Ieejot internetbankā, vienmēr pārliecinies, ka atrodies pareizajā lapā:
4. Internetbankai jāatveras atsevišķa loga veidā;
5. Interneta adresei jāsākas ar https://ib.dnb.lv;
6. Interneta pārlūkprogrammā redzamajai slēdzenei ir jābūt aizslēgtai:

Izmantojot Internet Explorer pārlūkprogrammu, to atradīsi adreses loga labajā pusē


Izmantojot Mozilla Firefox pārlūkprogrammu, to atradīsi adreses loga kreisajā pusē

Kā droši var pārtraukt darbu internetbankā?

Vienmēr pēc darba ar internetbanku noklikšķini „Iziet" lapas augšējā labajā stūrī.

 

Papildus drošībai ieteicams:

1. Pēc darba ar internetbanku aizver lietoto interneta cilni vai pārlūkprogrammu.

2. Izdzēs interneta pārlūkprogrammā izveidotās kešdatnes. To parasti vari izdarīt atverot interneta pārlūkprogrammu, izvēloties opciju Tools – Options. Piemēram:  Internet Explorer gadījumā: Tools - Internet Options - General – Browsing history - Delete


Mozilla Firefox gadījumā: Tools – Options – Advanced – Network – Cached Web Content – Clear now


Google Chrome gadījumā: Settings – History – Clear browsing data

Kādi ir internetbankas drošības elementi?

Ieejas vārds
Ieejas vārds ir Tavs lietotāja vārds, lai ieietu internetbankā. Tas sastāv no cipariem, ir nemainīgs visā internetbankas lietošanas laikā un ievadāms katru reizi, kad ieej internetbankā.

Ieejas parole
Izmantojot internetbanku, pēc ieejas vārda ievadīšanas, Tu izmanto arī ieejas paroli (tādā gadījumā, ja Tev ir kodu karte vai Digipas GO 3 kodu kalkulators). Kodu karšu un GO 3 kodu kalkulatora lietotājiem ieejas parole būs nepieciešama, ja vēlēsies nomainīt internetbankas paroli.
 
Kodu karte

DNB internetbankas kodu karte

Kodu karte ir plastikāta karte ar 36 atkārtoti izmantojamiem kodiem, kas paredzēti iekļūšanai internetbankā, maksājumu uzdevumu apstiprināšanai, veicot paroļu maiņu un citu darbību veikšanai internetbankā. Katru reizi, kad būs nepieciešams ievadīt kodu, internetbanka norādīs, kurš kods no kodu kartes ir jāievada. Neizmanto kodu karti, lai uz tās pierakstītu savas paroles vai ieejas vārdu!

Kodu kalkulators

 
GO 3 DP 270  

Kodu kalkulators ir īpašas drošības rīks, kas ļauj lietotājam identificēt sevi internetbankā un apstiprināt tur veiktās darbības. Kods ir astoņzīmju kombinācija, ko izveido kalkulators. Katrs kods ir unikāls, ir spēkā ierobežotu laika posmu un nevar tikt izmantots otrreiz.

Laika ierobežojumi internetbankas izmantošanā
Internetbankas ielogošanās sesijām pastāv laika ierobežojums. Laika ierobežojumu galvenais mērķis ir pasargāt Tevi gadījumos, kad Tu aizmirsti atslēgties no internetbankas, aizejot prom no sava datora. Gadījumā, kad internetbankā 15 minūtes netiek veiktas nekādas darbības, tiek uzsākta 2 minūšu laika atskaite, kur vari izvēlēties vai vēlies sesiju turpināt vai iziet. Ja 2 minūšu laikā neesi izvēlējies nevienu no piedāvātajām opcijām, sesija tiek pārtraukta un Tev tiek lūgts ielogoties vēlreiz.

 
Lietotāja bloķēšana
Pieeja internetbankai tiek bloķēta šādos gadījumos:

1. Ja, ielogojoties internetbankā, piecas reizes pēc kārtas tiek ievadīts nepareizs ieejas vārds, ieejas parole vai kods no kodu kartes/kodu kalkulatora;
2. Ja piecas reizes pēc kārtas tiek nepareizi apstiprināts maksājums – ievadīts nepareizs kods no kodu kartes/kodu kalkulatora.

Kā aizsargāt savu internetbankas paroli?

Lai novērstu neatļautu citu personu piekļuvi Tavas internetbankas kontam:

  • Izmanto paroles kombinācijas, kas zināmas vienīgi Tev;
  • Nekādā gadījumā neizmanto parolei viegli pieejamu informāciju, piemēram, savu vai tuva radinieka vārdu, uzvārdu vai bērnu vārdus, mājdzīvnieka vārdu, mašīnas reģistrācijas numuru u.tml.;
  • Nepieraksti un neatstāj paroli viegli pieejamās vietās;
  • Neuztici nevienam citam savu datoru, internetbankas paroli vai citu datorprogrammu paroles;
  • Regulāri maini paroli.
Ja Tev rodas aizdomas, ka parole, Tavas kodu kartes kodi vai kodu kalkulators varētu būt nonācis trešās puses rīcībā, nekavējoties nomaini tos DNB bankas filiālē.

Kā aizsargāt savu datoru?

Aizsargājošais programmnodrošinājums (ugunsmūris)
Ir svarīgi, lai datoram būtu ugunsmūris, kas nodrošinātu Tavas informācijas un Tava datora aizsardzību internetā. Ugunsmūris ir programma, kas ar datu filtrācijas palīdzību regulē informācijas plūsmu starp Tavu datoru un internetu un novērš neatļautu piekļuvi Tavam datoram.

Antivīrusu programmas
Antivīrusu programmnodrošinājuma uzdevums ir pārbaudīt, vai informācija nav inficēta ar vīrusiem, identificēt, ievietot karantīnā un iznīcināt atklātos vīrusus. Lai nodrošinātu maksimālu efektivitāti, antivīrusu programmas nepieciešams regulāri atjaunot.
Ne vienmēr antivīrusu un ugunsmūra programmas var pasargāt Tavu datoru pret ārējiem informācijas iegūšanas mēģinājumiem. Tāpēc pārbaudi, vai Tavam datoram nav pievienota spiegošanas vai taustiņu pieskārienu fiksēšanas aparatūra, kuras vienīgais mērķis ir informācijas iegūšana. Izmanto spiegošanas aparatūras noteicējus, lai atklātu savam datoram pievienoto spiegošanas un taustiņu pieskārienu fiksēšanas aparatūru.

Krāpnieciskas e-pasta ziņas
Bieži vien e-pasta ziņas, kas tiek sūtītas it kā bankas vārdā, tiek izmantotas tikai vienam mērķim - iegūt informāciju par bankas klientu (lietotāja identifikācijas dati, paroles, kodu kartes) šīs informācijas vēlākas ļaunprātīgas izmantošanas nolūkā. Parasti tiek izmantoti šādi e-pasta ziņu veidi:

  • E-pasta ziņa satur pieprasījumu nosūtīt visus nepieciešamos identifikācijas instrumentus (lietotāja identifikācijas datus, paroli un kodu kartes/kalkulatora kodus) uz noteiktu elektronisko pastu;
  • Tā var būt arī informatīva vēstule ar interneta saiti, kas klientam jāapmeklē. Kad klients apmeklē saiti, viņam tiek piedāvāts to saglabāt, taču interneta lapa neatveras. Ja Tu to saglabāsi, pastāv iespēja, ka datorā tiks lejupielādēts programmnodrošinājums, ar kura palīdzību iespējams noskaidrot informāciju par klientu.
Aizdomu gadījumā vienmēr sazinieties ar banku
Ja Tev rodas jebkādas aizdomas attiecībā uz jebkādu darījumu, vēstuli, e-pasta ziņu vai telefona zvanu, vienmēr sazinies ar banku un pārliecinies, ka tie ir patiesi un spēkā esoši.
Ielāgo, ka banka nekad neprasa klienta informāciju, kas nepieciešama elektronisko bankas pakalpojumu izmantošanai. 

Kā rīkoties, ja aizmirsu savu paroli?

Aizmirsu paroli
Pieeja internetbankai tiek bloķēta pēc 5 neveiksmīgiem pieslēgšanās mēģinājumiem. Ja vēlies atbloķēt pieeju vai atjaunot paroli, zvani mums 1880 (+371 6717 1880) visu diennakti (00-24).

Kodu kartes lietotājiem: Tev ir jāzvana mums 1880 (+371 6717 1880) visu diennakti (00-24). Pēc veiksmīgas Tavas autorizācijas bankas konsultants atbloķēs pieeju vai atjaunos sākotnējo paroli. Ja neizdosies Tevi autentificēt attālināti, Tev būs jādodas uz jebkuru DNB bankas filiāli, uzrādot personas apliecinošu dokumentu, lai atjaunotu sākotnējo paroli.

GO3 kalkulatora lietotājiem: Ja pieeja internetbankai nav bloķēta, Tu vari patstāvīgi atjaunot sākotnējo paroli. Sākotnējo paroli nosūtīsim SMS veidā uz bankā norādīto Tavu mobilo kontakttālruni. Internetbankas uzstādījumos Tu vari nomainīt mobilo kontakttālruni. Ja visi dati ir ievadīti pareizi, Tu saņemsi SMS uz Tavu mobilo tālruni ar internetbankas sākotnējo ieejas paroli. Uzmanību! Paroles derīguma termiņš - 10 minūtes! Ja paroli nesaņēmi zvani mums 1880 (+371 6717 1880) visu diennakti (00-24).

Digipass 270 lietotājiem: Parole nav nepieciešama.

Pēc jaunas „sākotnējās” paroles ievadīšanas, Tu nonāksi savā internetbankas profilā, kur būs nepieciešams nomainīt paroli. Jaunajai ieejas parolei ir jāatšķiras no pēdējām 5, ko esi izmantojis iepriekš.

Kodu karte vai kalkulators – kā izvēlēties sev piemērotāko identifikācijas līdzekli?

Lai varētu lietot DNB internetbanku, Tev ir jāsaņem kāds no identifikācijas līdzekļiem: kodu karte, Digipass Go3 kalkulators vai Digipass 270 kalkulators. Zemāk Tu vari uzzināt svarīgāko informāciju par katru no DNB internetbankas drošības elementiem.

Kodu karte

Apraksts:
Plastikāta karte ar 36 kodiem.
Kods: Vairākkārt lietojami 36 kodi, kas sastāv no 7 cipariem. Sistēma pieprasa ievadīt nejaušā secībā.
Internetbankas paroles maiņa: Jums ir jāzvana mums uz 1880 (+371 6717 1880) vai jebkurā DNB bankas filiālē.
Drošība: 36 kodi, kurus sistēma izvēlas nejaušā secībā un kuri atkārtojas.
Ielogošanās internetbankā: Ieejas vārds (numurs) + parole + kods no kodu kartes.
Maksājumu apstiprināšana: Jāievada sistēmas norādītais kods no kodu kartes.
Kopsavilkums: Vidēji drošs, zemas izmaksas, piemērots lietošanai ikdienā.

Digipass Go3 kodu kalkulators

Apraksts:
Drošības rīks, kas pēc pogas nospiešanas ģenerē 8 ciparu kodu.
Kods: Nejauša 8 ciparu kombinācija, kas neatkārtojas.
Internetbankas paroles maiņa: Saņemot paroli SMS veidā.
Drošība: Unikāls kods, izmantojams vienu reizi.
Ielogošanās internetbankā: Ieejas vārds (numurs) + parole + kods no kalkulatora.
Maksājumu apstiprināšana: Jāievada kods no kodu kalkulatora.
Kopsavilkums: Augsta drošība, vidējas izmaksas, vienkārša lietošana, piemērots privātpersonām un maziem uzņēmumiem.

Digipass 270 kodu kalkulators

Apraksts:
Drošības rīks, kas pēc PIN koda ievadīšanas un pogas nospiešanas, ģenerē 8 ciparu kodsu.
Kods: Nejauša 8 ciparu kombinācija, kas neatkārtojas.
Internetbankas paroles maiņa: Paroles nav! Ir PIN kods, kuru var nomainīt pats lietotājs.
Drošība: Unikāls kods, izmantojams vienu reizi + PIN koda aizsardzība.
Ielogošanās internetbankā: PIN + ieejas vārds (numurs) + kods no kalkulatora.
Maksājumu apstiprināšana: Internetbanka ģenerē kodu, kas jāievada kalkulatorā, tad kalkulators izdod atbildes kodu, kas jāievada internetbankā.
Kopsavilkums: Ļoti augsta drošība, lielākas izmaksas, sarežģītāka lietošana, piemērots lielu maksājumu veikšanai.


Par to, kā Tev rīkoties gadījumā, ja esi pazaudējis savu drošības elementu, uzzini sadaļā “Pazaudēju ID līdzekli”!
Katra identifikācijas līdzekļa cenu meklē DNB mājas lapā sadaļā "Cenrādis"!

* - Digipass 260 kodu kalkulatora funkcijas ir identiskas kodu kalkulatoram DP 270.

Kā rīkoties, ja pazaudēju kodu karti vai kalkulatoru?

Pazaudēju identifikācijas līdzekli:

1. Nekavējoties ziņo bankai, lai nobloķētu pieeju Tavai internetbankai: 1880 (+371 6717 1880) visu diennakti (00-24).
2. Lai saņemtu jaunu kodu kalkulatoru/kodu karti Tev jādodas uz jebkuru DNB bankas filiāli, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu.

Kā rīkoties, ja aizmirsu ieejas vārdu?

Aizmirsu / pazaudēju Ieejas vārdu:
1. Tavs ieejas vārds ir atrodams līgumā par internetbankas izmantošanu.
2. Lai vēlreiz saņemtu internetbankas ieejas vārdu, Tev jādodas uz tuvāko DNB bankas filiāli, līdzi ņemot personu apliecinošu dokumentu.
 

Ko darīt, ja neizdodas pievienoties internetbankai?

Ja neizdodas ieiet internetbankāpārbaudi:

1. Vai uz klaviatūras nav ieslēgts “Caps Lock” (lielo burtu režīms)?
2. Vai lieto latviešu (vai angļu) klaviatūru? T.i., vai klaviatūra nav pārslēgta kādā svešvalodas režīmā ar specifiskiem simboliem. Par to liecina Latvijas karodziņš vai simboli „LV“ ekrāna labajā apakšējā stūrī pie pulksteņa (Windows datoriem).
3. Pārliecinies, ka Tavs "Ieejas vārds/lietotāja numurs" ievadīts pareizi.
4. Pārdomā, vai Tu nesen neesi mainījis internetbankas paroli?
5. Uzmanīgi ievadi kodu no kodu kartes vai kalkulatora
6. Mēģini ieiet vēlreiz, klikšķinot uz pogas “Ieiet” tikai vienu reizi.

Ja neizdodas pievienoties internetbankai, zvani mums 1880 (+371 6717 1880) visu diennakti (00-24).

Tavai datu drošībai pēc piektā neveiksmīgā pievienošanās mēģinājuma, Tava pieeja internetbankai tiks bloķēta. Lai to atbloķētu Tev jāzvana mums 1880 (+371 6717 1880). Bankas konsultants atbloķēs pieeju un palīdzēs Tev pieslēgties internetbankai. Ja tomēr tas neizdodas, nepieciešams nomainīt ieejas paroli.

Ko darīt, ja esmu nobloķējis pieeju internetbankai?

Ja 5 reizes kļūdaini ievadīta parole vai kods, piekļuve internetbankai tiks bloķēta.
Lai to atbloķētu, zvani mums 1880 (+371 6717 1880) visu diennakti (00-24). Bankas konsultants atbloķēs pieeju un palīdzēs pieslēgties internetbankai. Ja tomēr tas neizdodas, nepieciešams nomainīt ieejas paroli.

Kā atjaunot paroli kodu kalkulatora GO3 lietotājiem?

Ja neatceries savu ieejas paroli, to iespējams nomainīt, nenākot uz banku:
Paroli ir iespējams nomainīt tikai tad, ja pieeja internetbankai nav bloķēta (līdz 5 neveiksmīgiem pieslēgšanās mēģinājumiem)

1. Lauciņā "Ieejas vārds" ievadi Tev piešķirto internetbankas lietotāja vārdu un nospied pogu "Ieiet";

2. Klikšķiniet uz saites "Aizmirsāt Jūsu paroli?";

3. Nākošajā solī ievadi savu Personas kodu (izmantojot domuzīmi) un Kodu no kodu kalkulatora lauciņā “Atslēga/kods”.



4. Ja visi dati ir ievadīti pareizi, Tu saņemsi SMS uz Tavu mobilo tālruni ar internetbankas sākotnējo ieejas paroli. Šī paroles jāizmanto 10 minūšu laikā.  

5. 10 minūšu laikā vēlreiz ievadi Ieejas vārdu (lietotāja numuru)

Ja sākotnējo ieejas paroli neizmantoji 10 minūšu laikā kopš SMS saņemšanas, nepieciešams vēlreiz sākt no jauna pirmo pievienošanos internetbankai, ievadot Personas kodu lauciņā “Ieejas vārds”, lai saņemtu jaunu SMS ar jaunu “Ieejas paroli”.

6. Nākamajā solī ievadi SMS īsziņā saņemto sākotnējo ieejas paroli laukā “Ieejas parole”, un Kodu no kodu kartes vai kalkulatora lauciņā Atslēga/kods


7. Spiežot “Turpināt” Tu nonāksi savā Internetbankas profilā, kur Tev nepieciešams nomainīt paroli, ko turpmāk lietosi “Ieejas paroles” vietā savā Internetbankā. Jaunajai ieejas parolei ir jāatšķiras no pēdējām 5, ko esi izmantojis iepriekš.

Ja pirmo reizi lietojot internetbanku vai pēc paroles maiņas uz „sākotnējo” iziesi no internetbankas, nenomainot paroli, Tava pieeja internetbankai tiks bloķēta drošības nolūkos. Lai to atbloķētu, lūdzam zvanīt internetbankas atbalsta dienestam (+371) 6717 1880.

Kā varu atjaunot savu kontaktinformāciju?

Ja Tev ir mainījusies kontaktinformācija kā Banka ar Tevi var sazināties (telefona numurs, e-pasts, adrese), Tu vari Bankā to nomainīt šādi:
Ja Tev ir internetbankas pilnais režīms, kontaktinformāciju Tu vari nomainīt Klienta anketā:

1. Ieej Klienta anketā: Uzstādījumi → Internetbankas uzstādījumi → kreisajā pusē izvēlnē “Klienta anketa”: 


2. Atjauno kontaktinformāciju
3. Anketas apakšā spied “Turpināt”’
4. Pārbaudi vai anketā norādītā informācija ir pareiza un, ja ir, apakšā ievadi kodu no kodu kartes vai kalkulatora un spied “Iesniegt”
 

Ja Tev ir kāds cits internetbankas režīms (maksājumu, sagatavošanas, informatīvais), kontaktinformāciju Tu vari nomainīt, nosūtot ziņojumu Bankai (sk. Kā izveidot iesniegumu internetbankā?).

Kā nosūtīt savu konta numuru un rekvizītus uz e-pastu?

Nosūtiet savu konta numuru, kopā ar Tavu personas kodu un bankas rekvizītiem Tavam draugam vai darījumu partnerim ar vienu pogas klikšķi.

1. Sadaļā „Mani konti“ izvēlies kontu, kura rekvizītus vēlies nosūtīt, un klikšķini jebkurā vietā uz konta rindas

2. Atvērtajās konta detaļās klikšķini uz pogas „Sūtīt rekvizītus“, lapas labajā pusē.

3. Atzīmē kontus, kurus vēlies nosūtīt partnerim
4. Ieraksti saņēmēja e-pastu. Ja kontu vēlies nosūtīt vairākiem saņēmējiem, to e-pastus atdali ar komatu.


5. Nospied pogu „Sūtīt“.

Kā meklēt konta darījumus par konkrētu laika periodu?

Lai nodefinētu konta pārskata periodu:

1. Izvēlies kontu, kura darījumu vēsturi vēlies pārskatīt
2. Izvēlies kādu no mūsu definētajiem biežāk lietotajiem periodiem, piem. „Šodien“


3. Spied pogu „Atlasīt“
4. Lai norādītu citu vēlamo periodu, klikšķini uz kalendāra ikonas laukā „Datums no“
5. Spied uz datuma, no kura vēlies redzēt darījumus pārskatā
Tāpat vari norādīt jebkuru datumu, ierakstot to laukā, ievērojot datuma formātu.
6. Spied uz kalendāra ikonas laukā „Datums līdz“
7. Spied uz datuma, līdz kuram vēlies redzēt darījumus pārskatā vai ievadi tos ar cipariem, ievērojot datuma formātu
8. Spied bultiņas „<“ vai „>“ kalendāra augšējā joslā, lai pārvietotos pa mēnešiem kalendārā
9. Spied pogu „Atlasīt“
10. Ja vēlies Meklēt darījumus pēc atslēgvārda, summas vai darījuma tipa, spied uz „+ Paplašinātā meklēšana“.

Kā izveidot iesniegumu internetbankā?

Internetbankā iespējams veidot iesniegumu bankai, izmantojot iesniegumu sagataves, vai rakstot ziņojumu brīvā formā:
1. Atver sadaļu “Ziņojumi”.


2. Lapas augšpusē spied uz pogas “Jauns iesniegums”.
3. Izvēlies, vai veidot iesniegumu brīvā formā, vai no parauga.


4. Izvēloties veidot iesniegumu no parauga, tiks norādīta nepieciešamā informācija.
5. Papildi iesniegumu ar nepieciešamajiem datiem. Ja vienā iesniegumā ir vairāki iespējamie varianti, izvēlies vajadzīgo un pārējos izdzēs. Ja iesniegumā ir atrunas, ka esi iepazinies, piekrīti noteikumiem, apņemies tos ievērot u.t.t., nedzēs to!

6. Pēc datu vai apraksta ievades spied pogu „Turpināt“. 
7. Pārskati rakstīto un iesnieguma nosūtīšanai ievadi prasīto kodu no kodu kartes vai kalkulatora.
8. Ja iesnieguma apstiprināšanai būs nepieciešams vēl viens paraksts (juridiskām personām), tam tiks piešķirts statuss “Daļēji parakstīts”. Lai ziņojums tiktu nosūtīts bankai, to ir nepieciešams parakstīt visām paraksta tiesīgajām personām.
9. Pieteikuma izpildes statusam vai bankas atbildei sekoji līdzi izvēlnē Ziņojumi.

Kā pārslēgties starp vairākiem klientiem?

Ja Tu esi vadītājs, administrators vai grāmatvedis dažādiem uzņēmumiem, Tu vari saņemt pieeju visu uzņēmumu kontiem un starp tiem ērti pārslēgties:


Tāpat šo iespēju vari izmantot, ja vēlies saņemt informāciju vai rīkoties ar kādas citas privātpersonas kontu, piemēram, dzīvesbiedra, bērna vai vecāku.

DNB banka piedāvā 4 pilnvaru režīmus:

Pilnais režīms – šāds režīms dod pilnas tiesības lietotājam rīkoties uzņēmuma (vai citas personas) vārdā, piemēram, veikt maksājumus, saņemt informāciju par atlikumu kontos, aizpildīt Klienta anketu, eksportēt kontu pārskatus, pārskatīt informāciju par dažādiem līgumiem un dot bankai rīkojumus slēgt jaunus līgumus par depozītiem, automātisko rēķinu apmaksu, kartēm u.c.

Maksājumu režīms – šo režīmu pārsvarā izmanto grāmatveži, kam nepieciešama internetbanka tikai un vienīgi maksājumu veikšanai uzņēmuma vārdā vai importam no grāmatvedības sistēmas, kontu atlikuma un darījumu vēstures pārraudzīšanai. Lietotājs ar šādu režīmu nevar internetbankā noslēgt nekādus līgumus vai dot cita veida rīkojumus bankai (izņemot maksājuma veikšanas rīkojumus), kā arī nevar pārskatīt šo līgumu vēsturi, statusu, detaļas.

Sagatavošanas režīms – šis režīms ļauj lietotājam saņemt tādu pašu informāciju kā Maksājumu režīms, ļauj arī sagatavot maksājumus apstiprināšanai, taču nedod tiesības apstiprināt rīkojumus – tikai tos sagatavot. Lietotājs ar šo režīmu var arī pārskatīt cita veida līgumu un pieteikumu sarakstu (depozīti, kartes u.tml.), taču jaunus tādus izveidot nevar.

Informatīvais režīms – šo režīmu pārsvarā izmanto lietotāji, kam nepieciešams tikai sekot līdzi konta apgrozījumam un līgumu, pieteikumu statusiem, bet nav nepieciešamas tiesības apstiprināt rīkojumus.
Pilnais un Maksājumu režīms paredz lietotājiem apstiprināšanas tiesības. DNB banka var piedāvāt izveidot parakstu sistēmu, kas ir atkarīga no maksājuma lieluma. Var paredzēt vienpersoniskas vai kombinētas tiesības. Var apstiprināt darījumus, nosakot summu limitus vai visiem lietotājiem paredzēt vienlīdzīgas tiesības jebkurai summai. Tāpat atsevišķi var piešķirt vai anulēt tiesības apstiprināt citus rīkojumus bankai, piemēram, brīvas formas iesniegumus vai dažādu produktu līgumus (depozīts, karte u.tml.).

Lai saņemtu šādas pilnvaras, uzņēmuma pilnvarotai personai (tā uzņēmuma pārstāvis vai persona, kas dos pieeju saviem kontiem) ar personas apliecinošu dokumentu un pilnvarojumu, ja tāds ir nepieciešams, jādodas uz DNB bankas filiāli, lai sagatavotu pielikumu internetbankas līgumam par piešķirtajām pilnvarām un paraksta tiesībām.

Ja Tev kā pilnvaras saņēmējam jau ir DNB internetbanka un identifikācijas līdzeklis, Tev uz filiāli nākt nav nepieciešams. Kad uzņēmuma pārstāvis parakstīs dokumentus, Tev būs elektroniski jāizsaka piekrišana pilnvaras saņemšanai. Ja Tev kā pilnvaras saņēmējam vēl nav DNB internetbankas, tad arī Tev ir nepieciešams doties uz filiāli, lai noformētu savu internetbankas lietotāju.

Vairāk par šīm iespējām vari uzzināt, zvanot 1880 (+371 6717 1880) visu diennakti (00-24).

Ko pasargāt savus datus lietojot mobilo banku?

Lai novērstu neatļautu citu personu piekļuvi Taviem datiem, izmantojot Ātro piekļuvi mobilajā bankā:

1. PIN kods tiek bloķēts pēc 5 nesekmīgiem mēģinājumiem, un to var atbloķēt, veicot pilnu autentifikāciju;
2. Neizmanto viegli uzminamu PIN kodu! Nav atļauts ievadīt četrus secīgus vai vienādus ciparus (piemēram, 1234 un 1111);
3. Glabā mobilo ierīci un PIN kodu drošībā, nepieraksti PIN kodu viegli pieejamā vietā vai mobilajā ierīcē;
4. Iesakām iestatīt mobilās ierīces automātisko ekrāna un taustiņu bloķēšanu un aizsargāt ierīces atbloķēšanu ar PIN kodu;
5. Ja Tava mobilā ierīce ir nozaudēta vai nozagta, nekavējoties nobloķē Ātrās piekļuves izmantošanu internetbankas sadaļā Uzstādījumi > Mobilās bankas uzstādījumi > Ātrā piekļuve vai zvanot 1880 vai +371 67171 1880;
6. Ja rodas aizdomas, ka cita persona ir uzzinājusi jūsu PIN kodu, nekavējieties to nomaini mobilās bankas vai internetbankas uzstādījumos.
7. Mobilās ierīces pārdošanas vai dāvināšanas gadījumā deaktivizējiet ierīces izmantošanu Ātrai piekļuvei sadaļā Uzstādījumi > Mobilās bankas uzstādījumi > Ātrā piekļuve;
8. Pabeidzot izmantot mobilo banku, aizver aplikāciju. Atceries iziet no mobilās bankas, ja esi to lietojis citas personas mobilajā ierīcē.

Kā importēt maksājumus?

Lai automātiski importētu Tavā grāmatvedības sistēmā sagatavotus maksājumus, dodies uz „Maksājumi” – „Jauns maksājums” – „Maksājumu imports”.

DNB internetbankā iespējams importēt maksājumus:

Lai importētajos maksājumos korekti atspoguļotos latviešu valodas simboli, grāmatvedības programmai maksājumi ir jāsagatavo ar kodēšanu Windows 1257.

  1. Grāmatvedības programmā izveido failu ar importējamiem maksājumu/iem un saglabā savā datorā.
  2. Atver sadaļu “Maksājumi”“Jauns maksājums”.
  3. Kreisās puses izvēlnē izvēlies “Maksājumu imports”.
  4. Nospied "Izvēlēties failu", izvēlies failu ar maksājumu/iem.
  5. Spied pogu „Augšupielādēt“.
  6. Skati paziņojumu par augšupielādētiem maksājumiem. Visi veiksmīgi augšupielādētie maksājumi tiek automātiski pievienoti Neapstiprināto maksājumu sarakstam.
  7. Dodies uz „Neapstiprinātie maksājumi“, lai ievadītu apstiprinājuma kodu un nosūtītu ieimportētos maksājumus izpildei.

Kļūdainie maksājumi netiek importēti, bet tiek attēlots kļūdas paziņojums. Veic maksājuma labošanu grāmatvedības sistēmā un atkārtoti augšupielādē atlikušos maksājumus. Ja nepieciešams ieimportēt vairākus failus, veic maksājuma importu atkārtoti.

Kādi ir maksājumu limiti?

Rūpējoties par naudas līdzekļu drošību, esam noteikuši dažādus maksājumu limitus, atkarībā no identifikācijas līdzekļa, ko klients izmanto.
 
Ja nav norādīti limiti, banka tos nosaka pēc noklusējuma. Limitus var norādīt jebkurā DNB bankas filiālē, taču tie nevar pārsniegt bankas noteiktos maksimālos.
 
Privātpersonām:
Kodu karte – limits pēc noklusējuma un bankas maksimālais limits
Operācijas limits – 1 400 EUR
Dienas limits – 4 000 EUR
 
Kodu kalkulators Digipass Go3 – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits
Operācijas limits – 3 000 EUR / 75 000 EUR
Dienas limits – 9 000 EUR / 75 000 EUR
 
Kodu kalkulators Digipass DP270 – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits
Operācijas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR
Dienas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR
 
Uzņēmumiem:
Kodu karte – limits pēc noklusējuma un bankas maksimālais limits
Operācijas limits – 5 000 EUR
Dienas limits – 5 000 EUR
 
Kodu kalkulators Digipass Go3 – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits
Operācijas limits – 15 000 EUR / 75 000 EUR
Dienas limits – 45 000 EUR / 75 000 EUR
 
Kodu kalkulators Digipass DP270 – limits pēc noklusējuma / bankas maksimālais limits
Operācijas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR
Dienas limits – 75 000 EUR / 1 500 000 EUR
 
Dienas limita atlikums norāda summu, par kādu šodien vēl var nosūtīt maksājumus. Šajā aprēķinā netiek iekļauti sagatavotie, bet neapstiprinātie maksājumi, kā arī rīkojumi, kas nosūtīti bankai ar Iesnieguma starpniecību sadaļā Ziņojumi.
 
Internetbankā uzstādītos maksājumu limitus un dienas limita atlikumu var apskatīt sadaļā: Uzstādījumi -> Internetbankas uzstādījumi -> Kontu un klientu uzstādījumi -> Maksājumu limiti